sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Miksi terveellisyys on niin vaikeeta?

Tiedätte varmasti sen, kun teillä on mielessänne joku ajatus, josta haluaisitte kirjoittaa tai kertoa jollekin, MUTTA sitä asiaansa ei saa esille niin mahtavasti kuin se on oman pään sisälllä.
Mulla on nyt tämä ongelma. Olen yrittänyt kirjoittaa tästä jo aikaisemmin, mutta ei tullut mitään. Nyt kuitenkin aijon tuoda ajatukeni esille niin hyvin kuin tähän luonnistuu. Tulee varmasti melko sekavaa!

Miksi on niin vaikeaa elää terveellisesti? Tiedät mitä pitäisi, syödä suurimmaksi osaksi hyvin, ja urheilla pari kolme kertaa viikossa. Silti teet niin kuin ei pitäisi. Aiheutat itsellesi huonoa oloa niin fyysisesti kuin henkisesti. Mutta miksi?

Tätä mä pohdin itse. Yritän löytää kultaista keskitietä. Tällä hetkellä syön muutaman päivän hyvin ja sitten pari päivää huonosti ja taas muutaman päivän hyvin, jatkuva kierre.  En saa pidettyä yllä terveellistä ruokavaliota koko ajan, niin että vain silloin tällöin nauttisin herkuista. Samoin kuin liikunta. Käyn kaksi viikkoa säännöllisesti lenkillä tai salilla. Ja sitten taas pidän pitkän tauon, että en tee mitään.

Sillon joku aika sitten, kun olin pitkästä aikaa salilla, niin hehkutin sitä hyvää oloa täällä. Jos siitä kerta tulee niin hemmetin hyvä olo, niin eikö sitä kannattaisi tehdä useammin. JOO! Se salille tai lenkille lähtö on aina niin vaikeeta. Kerran mulla oli jo salivaatteet päällä ja kassi valmiina, mutta just ennen lähtöä päätinkin jäädä kotiin ja mennä vasta seuraavana päivänä(jota ei ikinä tapahtunut!).

Eikä tällä tavoin saa mitään tuloksia, joten ei ehkä huvita edes yrittää tosissaan. Miten saisin sen kiinnostuksen pysymään yllä? Aattelen aina, että jos pääsisin kunnolla alkuun ja saisin tuloksia niin motivaatio pysyisi yllä. Ja ennen pitkään kaikki tapahtuisi ns. "itsestään", niin että urheilu ja terveellinen ruoka olisi arkea ja joka päiväistä elämää.  

Ärsyttää vaan niin paljon, että en saa itseäni ruotuun tän asian kanssa! Eikä tässä ainakaan auta se, että oon tunnesyöppö. Syön sillon, kun  on tylsää tai oon surullinen, ja sellaselta tää pimeä syksy/talvi vähän tuntuu.

Sekavaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti